Volvo visar omtanke – tonsatt av José Gonzales

http://Från%20kampanjfilmen%20”Omtanke”

Från kampanjfilmen ”Omtanke”

http://Volvo%20XC90%20T8

Volvo XC90 T8

http://Volvo%20XC90%20T8

Volvo XC90 T8

http://Volvo%20V60%20T6%20Twin%20Engine

Volvo V60 T6 Twin Engine

http://Volvo%20V40%20Cross%20Country

Volvo V40 Cross Country

http://José%20Gonzales

José Gonzales

En ny kampanj som visar Volvos vision.
”Omtanke” kommer nu börja visas och den sätter fingret på tillverkarens målsättningar om att hålla alla som åker i deras bilar säkra.
Detta till musik av José Gonzales.

 

Pressmeddelande från Volvo

Volvo Cars lyfter fram sina visioner i ny kampanj om omtanke

För många företag är visioner och målsättningar pappersprodukter eller presentationer som samlar damm. Men inte för Volvo Cars. I en ny kampanj med namnet ”Omtanke” är det visionerna och målsättningarna som lyfts fram främst. Detta till musik av artisten José Gonzalez.

Volvo har de senaste åren uppmärksammats för sina reklamkampanjer med kända svenskar och ny musik. Men nu riktas uppmärksamheten istället mot företagets strategiska fokusområden inom säkerhet, elektrifierade bilar och ett bekymmersfritt bilägande. Kampanjen kallar de ”Omtanke”.
– För oss handlar omtanke om att vi bygger bilar för människor som bryr sig om andra människor. Men också om att tänka om och göra saker annorlunda. Vi tror att det är den här inställningen som tagit oss dit vi är idag, och som kommer få oss att uppnå våra framtida mål. Omtanke är dessutom namnet på vårt hållbarhetsprogram,  säger Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Car Sverige.

Ingen ska skadas allvarligt i en ny Volvo

Visionen för säkerhet är att ingen ska omkomma eller skadas allvarligt i en ny Volvo år 2020. När det gäller elektrifiering är ambitionen att en miljon elektrifierade Volvobilar ska rulla på gatorna redan år 2025. Dessutom vill Volvo kunna ge tillbaka en veckas kvalitetstid – varje år – till sina kunder. Detta tack vare funktioner och tjänster som ska göra vardagen enklare för dem.
I kampanjfilmen följer vi en ung flicka som funderar över hur bilbranschen egentligen tänker när de tillverkar bilar. I filmen medverkar även bilmodellerna V60 Twin Engine, V40 Cross Country samt XC90 Twin Engine.

I bakgrunden hörs låten ”Stay Alive” framförd av svenske artisten José Gonzalez. En låt specialskriven för Hollywoodfilmen ”The secret life of Walter Mitty” från 20th Century Fox.
– Jag är peppad på en framtid där förflyttning inte utgör någon fara för människor och miljö. Därför är jag extra glad över att min musik är med i kampanjen, säger José Gonzalez.
– Vi är glada över att ha musik framförd av José Gonzalez med i den här kampanjen. Låten och det artistiska uttrycket i stort passar väldigt väl med vad kampanjen förmedlar. Vi har de senaste åren samarbetat med flera nya och etablerade svenska artister och tycker att det bidrar med kreativitet och energi till våra kampanjer, säger Per Carleö.

Vill ha sexa, dragkrok samt bakhjulsdrift – och har en fransk klassiker som drömbil.

Lämna en kommentar

RELATERADE Bilnyheter